Hell & Back Again

Linkblog

2010.08.03. 07:48 pakukk

Én a szememet adtam neked

 Két gond van azzal, amikor az ügyfél lerajzolja, hogy hogyan nézzen ki az óriásplakát, aztán beszkenneli, és elküldi a H&BA-ba, hogy na, ilyet akar. 

Az egyik egyértelmű: az alkotás bekerül a Sienai Szent Bernardin Ügyfélmúzeumba, és a sok vidám perc alatt, amit a portástól az account igazgatóig a cég munkatársainak szerez, teljesen egyértelművé teszi, hogy - most épp Rejtő félmondatát lopva - az ügyfél "rettenetesen hülye lett". 

A másik kicsit összetettebb. Arról van szó, hogy az ügyfél egyszer megkereste a H&BA-t, hogy csináljunk neki reklámot. Ezzel mintegy beismerte, hogy sem önmagát, sem valamely gyermekkori barátját, sem legtehetségesebb unokaöccsét nem érzi képesnek arra, hogy ezt a munkát elvégezze. Belátta azt, amit ezen a furcsa kulturális szubkontinensen is illik már belátni néhány éve: attól, hogy a furcsán öltözködő hangos hülyék csak firkálnak, meg vicceseket mondanak, ez azért szakmunka. 

De az ezredik layout után az ezeregyedik módosítás-csomagot kaptam vissza. Egy hónap után még remélem, hogy ilyenkor nem automatikusan az ügyfélnek van igaza. Leültem, és bár a javaslatok már papíron is borzasztó rondának tűntek, egytől egyig beépítettem őket. Az eredmény tényleg ronda lett. De ez most nem számított, a stratégiám az volt, hogy egy seniort és az accountot egyszerre rángatom oda, ők egyezzenek meg abban, hogy melyik elvetemült ötlet nem maradhat semmiképp sem. Én legalább látom, hogy legközelebb, egyedül meddig alkudozhatok. 

A plakát végül belül van a vállalhatóság határán, igaz, csak néhány ujjnyival. 

Csak én nem értem, hogy miért fizet az ügyfél a cégnek a szakértelemért, és a kollégáim komoly munkával kidolgozott ízléséért, ha aztán egyáltalán nem érdekli az eredmény a saját elképzeléseivel szemben.

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hellandback.blog.hu/api/trackback/id/tr482123947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blr 2010.08.03. 23:00:38

Ahogy elnéztem a blogot, javaslok valamit: 5 évig ne írj semmit, utána pedig rájössz, hogy nincs is értelme. Ez egy ilyen szakma: a megrendelő megkeres, mert nem ért hozzá, de te bármit mondhatsz, ő úgy gondolja, jobban tudja, hogyan kéne.

Majd belefutsz ilyenekbe is (kedvenceim az elmúlt 20 évből):

"Nem baj, ha csak 1,75 pt-os méretben fér ki, ennek a szövegnek meg kell jelennie."

"Valami ütős, a megszokottól eltérő szöveget szeretnék." Három ember 12 órai melója után: "Ez azért erős, valami hagyományosra gondoltam."

"Ne tűnjön hirdetésnek!" Két nap múlva: "Nem úgy néz ki, mint egy hirdetés."

"Valami nyugodtságot, békességet sugárzó hirdetést szeretnék." Másnap: "Ez nem elég pörgős."

Messzi Vetek 2010.08.03. 23:17:14

ilyenek vannak, meg lesznek is. az ügyfél ugyanis rendszerint nem egy ember, hanem a markommos kollégán kívűl (aki neked megírja a briefet, meg viszaküldi a munkáidat változtatásra n+10 alkalommal) még ott vannak a termékmenedzserek, a szegmensmenedzserek, a lófasztudjamilyenmarketingesek, a nővel reklámozni és nayg nullákat láttatni akaró szélszesek és természetesen az apróbetűért felelős kópérájter-esküdtellenség jogászok is, akikkel neki jóvá kell hagyatnia az általad létrehozott kreatívot.

máskülönben meg inkább röhögj egy jót ezen. vagy ennek a karikatúráján:
iamtheclient.blogspot.com/
;)

Pacho · http://pacho.blog.hu 2010.08.03. 23:21:54

átérzem:) régen nap mint nap találkoztam ilyesmivel. agyrém:D

De elmondom a legfurább esetet:
Egyszer odajött a csávó elmondta mennyi pénze van és tudja, hogy ebből csak szart kap, de csináljak neki valami szart (persze elmondta mit akar nagy vonalakban). Persze az a pénz nem volt kevés, én meg amúgy sem szeretek szart kiadni a kezeim közül, ezért csináltam neki egy elég fasza kis röplapot, három verzióba hogy lássa hogy törődök vele. (pedig már az első is szerintem eléggé jó lett)

Na jön a faszi pár nap múlva, mutatom neki, hogy mi a helyzet. Erre ott kapkodja a fejét, hogy ő ennél szarabbat kért. És akkor elkezdte ecsetelni szóról szóra, hogy mire is gondol. (az elején is kérdeztem) Erre nyomja, hogy neki ne legyen így tördelve, meg nem érzi rajta, hogy gagyi. Meg ez úgy néz ki mint egy normális reklám, neki meg szar kell.

O.O Nézek így rá. Próbálom meggyőzni, hogy márpedig akkor semmi értelme, de semmi foganatja. Csak löki, hogy nem kell letisztult legyen, meg nem kell elhelyezés. Jó mondom neki adjon 1 órát és jöjjön vissza.

Hát csináltam egy olyan szart, hogy nézni nem bírtam. Na jó, csak úgy a határokon belül. Ami még elviselhető. Jobbra igazítás. Comic Sans. Gagyi szivárvány árnyék. Akármi. Már már büszke vagyok magamra, amikor beállít az ember. Nézi. Aztán nyom egy ilyet: Hát azért ne röhögtessem már ki, meg hogy szopatom-e. Hát mondom tessék ilyen a gagyi. Semmi reakció. Erre mondom neki: - Tudod mit? Ülj le ide mellém és mondd el mit szeretnél és akkor megcsinálom.

5 perc alatt kész lett. Olyan volt mintha anyám csinálta volt magának. Erre nagy örömködve elvonult vele.

Érdekes.

pakukk 2010.08.03. 23:30:54

@Cigiző: Szöveges blog lesz ez, ha jól látom előre a formáját, meg nem személyeskedni vagyok, de olyat képzelj, amit egy hároméves rajzolna - lélek nélkül.

pakukk 2010.08.03. 23:34:08

@blr, @Messzi Vetek: egyik első napomon találtam ezt: clientsfromhell.net/ sok csodálkozástól kímél meg azóta is, de amikor szembe jön, az egész más dimenzió.

Messzi Vetek 2010.08.03. 23:42:48

@pakukk: clientsfromhell alap. :)

(elvileg mostanára ígérték hogy kijön a best of könyv formájában.)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.08.04. 06:15:31

Cica mindenképpen legyen rajta! :)

Szoftvert csinálunk, hasonló dolgok voltak egy ideig, de ellen lehet állni. Egy idő után az ügyfél felfogja, hogy az ő érdekében "nem lesz ott még egy mező".

megacrash · http://flickr.com/photos/megacrash 2010.08.04. 06:21:01

mindenki olyan ugyfelet kap amilyet megerdemel.

Funkerman 2010.08.04. 07:11:06

4 hónapja csinálok egy céges belső újságot. 24 oldal és még a mai napig is kapok cikk változtatásokat, csere cikkeket.
Egyébként nem tudnak briefet irni, minden kreativ nyomdai megoldás túl drága nekik, de persze minden legyen truvájos, a ferde vonalat is meg kell mutatni nekik egy üres papiron. A minap még az emblémázott pólóból is mock-up-ot kértek.

@megacrash: nagyot mondtál, de legalább nem igaz

rezsöatya 2010.08.04. 07:14:23

@megacrash: Na ja. Ezért hagytam ott annakidején egy nemzetközi céget, amikor a nem első vázlatok után az igazgatójuk azt mondta, hogy most üljek le az íróasztala sarkához és rajzoljak, majd ő menetközben mondja, hogy jó-e, vagy sem. Remélem, olyan grafikust kaptak ezek után, amilyet megérdemeltek...

errrrrrrrrr 2010.08.04. 07:38:09

mit csodálkozol? minden ügynökség kurva, minden account egy szerencsétlen szolgalelkű. persze csak az üf felé. mert veled keménykednek.
az ügynökségek hagyták, hogy így viselkedjenek az ügyfeleik. a semmihez sem értő marketingesek egyet tudnak (de azt nagyon): az ügyfél diktál. mindig.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.08.04. 07:40:18

Jajj, a felvezetésből eszembe jutott egy bő 10-12 éves sztori. Egy kiadványt szerkesztettem, kellettek bele hirdetések is. Mondjuk nyilvánvaló volt, hogy ezek többnyire agresszíven elnyomott hirdetési felületek voltak, amit a (tele)marketinges rátukmált az "ügyfélre", de akkor is volt néhány emlékezetes momentum. Volt, aki fél oldalas hirdetésre egy nejlonzacskót küldött el, amin (nagyon gagyin) szitázva volt valami felirat, meg a cégembléma. Aztán valaki átfaxolta a színes hirdetésre az anyagát, egy nagy paca látszott a a hőtranszferes papíron. Mondtuk, hogy ez nagyon nem lesz jó, mert nem csak megjeleníthetetlen, de konkrétan ki se lehet venni, mi van rajta. "Jó, akkor újrafaxolom."
De a legmókásabb eset, ami a post bevezetőjéből beugrott, az aranyos. Negyed oldalas hirdetés, tényleg normálisan, igényesen (bár teljesen minimalistán) összeállítva, szöveg kitalálva (nyilván amatőr szinten minden, de ez nem is szólt többről), még a layout is egy papírra leskiccelve. A hirdetés sarkába egy kiskutyát képzelt az ügyfél (mint a cég emlémáját), oda is rajzolta. Én pedig szépen, vonalról vonalra újrarajzoltam corelben, hogy a lehető legközelebb álljon az elképzeléshez. Az üzletkötő, aki elvitte megmutatni, mesélte, hogy konkrétan könnyesre röhögték magukat a megrendelők. Kiderült, hogy mellékeltek egy profin megrajzolt logót és azt jelezte a skiccen, de a logó valahogy kiesett a dossziéból...

2010.08.04. 08:03:27

félig talán off, de:

ha az embereknek egy aranyozott giccses szökőkút kell (ld. Debrecen), akkor azt fognak csinálni...az emberek nagy része úgy nő fel, úgy szocializálódik, hogy számára a zene a diszkó és a mulatós, a képzőművészet egy győzike lakásbelső és a gasztronómia csúcsa a rántott sajt és a girosz.

9b29w4 2010.08.04. 08:03:42

Az ügyfél egy külön állatfaj. A kedves posztoló nem valami régóta lehet a reklámszakmában, ha ezen a viselkedésen fennakad.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.08.04. 08:05:37

Nem szakmaiként az alábbi kérdéseim lennének:
Mit jelentenek itt az alábbi szavak: layout, senior, account?
Milyen a "komoly munkával kidolgozott ízlés"?

scorpioscorpio 2010.08.04. 08:07:32

15 éves média múlttal lenne jó pár sztori, de ezt Ti is mind tudjátok ahogy elnézem.De azért van kettő: vagy 10 éve, legnagyobb hirdetési napilapnál új ÜK-k, kiképzés stbstb...címlap ugye szent plusz a lapzárta is. Egyik reggel a friss lap címlapján kolléga virít teljes életnagyságban, .... ügyfél nem adott időben fotót az "öltönyökhöz" erre élelmes ÜK-nk saját magát feltette a címlapra mint cégreklám, felület:-) felület lefoglalva, címlapfeláras, meg kellett oldani:-)a férfikolléga: 165 cm, 63,5 kg, 50-es kopaszodó:-) ...de legalább öltönyben:-)2., sztori: verseny, kitudja a legelvadultabb témát behozni az akkor 60.000 pldsz-ú címlapra az említett napilapra? Akkori főprofil állás, ingatlan, autó. Fenti kolléga nyert a SÉRVKÖTŐS HIRDETÉSSEL!!

ujpestimami · http://ujpestimami.hu 2010.08.04. 08:26:48

@scorpioscorpio: ehhehe, nekem is volt már olyan, hogy A4-es, egyoldalas hirdetés kellett volna, ami a cég weblapját hirdette, de olyan smucigok voltak, hogy nem akartak venni fotót hozzá... otthon lefényképeztettem magam egy laptoppal a kezemben a buxus előt, az ment a hirdetésbe, kb. 170.000 példányban... :-D

ujpestimami · http://ujpestimami.hu 2010.08.04. 08:29:14

Azért képeket tényleg tehetnél fel. Nem elég csicsás a blog... :-P

scorpioscorpio 2010.08.04. 08:39:54

@ujpestimami: Nem ismerjük mi egymást innen-onnan??? : - )sztem de!!!!!!!!!!

tesztmacska 2010.08.04. 08:40:33

Csak szólok, hogy a reklám támogató funkció egy cégnél, és nem a kulcstevékenység (kivéve persze néhány extrém esetet). Így aztán nem az az érdekes, hogy egy hatalmas egoval felszerelt grafikus, vagy kreatív mit gondol, hogy a közös munka során kialakul-e egy olyan anyag, amely segíti a cég üzleti tevlékenységét.
Ezt pedig az ügyvezetőnek (vagy más beosztású megrendelőnek) a felelőssége eldönteni.
Attól ugyanis hogy a grafikusnak magömlése lesz a saját hihetetlen jó ötletétől, még nem biztos hogy akár egyetlen egy termékkel többet sikerül eladni. Pedig a cél ez.
Tudom, hogy a jó kreatív munkának fontos része az önbizalom, de a bölcsek köve nem a reklámosoknál van.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.08.04. 08:42:34

Penz beszel,kutya ugat.
Ha kell megcsinalod neki N+1szer is es a vegen kiszamlazod a munkat.
Altalanos tapasztalat, hogy a hulye ugyfeleket a hulyek tartjak meg.

scorpioscorpio 2010.08.04. 08:45:34

Egyik legnagyobb ing.projekt, anno az elsők közt, angol tulajjal: Teammeating, jelen lévők: cégtulaj, médiaügynökség teljes szakmai létszámban, + az ing.forgalmazó.Nagyon ki kéne már találni a projekt nevét, mindenki lekonyulva,semmi nem jó eddig:-) Ingatlanosunk halkan magában elkezd énekelgetni, AHA effektus!!! ... az ismert klasszikus régi "sláger" zene címe lett a Projekt neve:-) amúgy stimmelt is:-)...folyópart...

scorpioscorpio 2010.08.04. 08:49:41

@Viziparaszt: A reklám a cég érdeke lenne de rendszerint döntésképtelen v döntést vállalni nemmerő túlképzett de a gyakorlati élethez és a reklámhoz totál nem értő - nem is kéne de ha már ügynökséggel dolgozik, fogadjon el pár év tapasztalatot - közös munkára alkalmatlan emberke kritizálja a 105-dik verziót ...jellemzően a koncepció hiánya miatt, v esetleg h lila gőze sincs de kapaszkodik a székébe???15 év rutinnal mondom ezt...

errrrrrrrrr 2010.08.04. 08:55:18

@Viziparaszt:
hát hun az a kő? amikor az autód a szervizbe viszed ott okoskodsz az emelő alatt és a te ötleteid szerint végzik a munkát? ha váltót kell cserélni te ragaszkodsz a motorcseréhez?

scorpioscorpio 2010.08.04. 08:57:01

Főleg h a "kreatív" egy folyamat végterméke lenne, célközönség meghatározás után...amit ismert és új módszerekkel is remekül meg lehet-NE határozni, a média megjelenésekkel együtt...de talán az ügy-nek sem ártana ismernie a saját termékeit és a kampány célját, és persze nem "mennyit engedsz a feléből" hozzáállással :-)Elsőre mindenki a tényleg lehető "legjobbat" kapja, utána jön az alkudozás...abból már csak félmegoldás és fél eredmény születik...és akkor persze utólag az ügynökség a hibás.:-(...én szoktam mondani ilyenkor: ...én szóltam...

scorpioscorpio 2010.08.04. 09:02:54

Persze a célközönséget is meg tudjuk határozni, helyette, de azt a szakmai munkát, időt és rutint is meg kéne fizetni...no azt már nem,, természetes szolgáltatásként veszik...pedig nem lenne az!! a többiből meg még alkudnak...mint a bazárban!!!

Zak 2010.08.04. 09:21:39

@errrrrrrrrr: nem jó példa, a szervízben pontosan tudják mi a baja a gépnek, és azt is pontosan tudják, hogyan kell azt megszüntetni - mondhatni objektíven meghatározható a probléma és annak megoldása. Ugye elismered, hogy egy média/reklámcégnél nem ez a szituáció?

pakukk 2010.08.04. 09:25:20

@Yooha: a layout az összerakott terv egy-egy anyagra. nem a végleges, de az ez alapján készül (nálunk, van ahol kicsit mást értenek alatta).A senior az, aki már nagyon rég óta dolgozik a cégnél, és ezért nem ír blogot, mert nincs ami meglepje. Az account a csendes hős, aki bírja a hülyéket, meg, hogy ing van rajta, ezért az ő dolga, hogy napi kapcsolatot tartson az ügyfelekkel. Sok változat van, általában az egy ügyfél egy account, vagy account team a felállás, de ez is változik cégenként.
A kidolgozott ízlés mögötti munka jó esetben több év művészettörténet egy egyetemen, a trendek napi szintű követése és ismerete, és az a szakmai tapasztalat, amivel nem csak követni, hanem kreálni lehet az újdonságokat.

pastel 2010.08.04. 09:38:22

Csak azt nem értem, hogy véletlenül, egyszer-kétszer miért nem lehet találkozni igényes, jó ízlésú, a szakmában megbízó megrendelôvel, aki tényleg nem azt akarja csak, hogy neki legyen igaza csak azért, mert ô fizet.

midnight coder 2010.08.04. 09:43:19

Azért egy dolgot nem kellene elfelejteni. Nem csak az ügyfél a laikus / ízlésficamos, de a reklám fogyasztói is többnyire azok. Egy művészfilmmel meg lehet azt csinálni hogy azt mondom hogy ha nem tetszik akkor bunkó vagy mert nem érted, de ha az átlagpolgárnak a reklám nem tetszik / nem fogja meg, akkor annak az értéke = 0. És a művészfilm jól elvan azzal ha ketten nézik meg, a rendező és a felesége, mert akad szponzor vagy ott van állam bácsi aki fizeti. De ugyanez ha arról van szó hogy a cuccost el kell adni az átlagpolgárnak már nem így működik.
Az megint egy másik eset ha exkluzív körnek kell eladni valami szemetet, lásd I* az Apple-től.

pastel 2010.08.04. 09:49:19

@midnight coder:

Egyrészt igaz, hogy nagyon sokaknak silány az ízlésük, de ezt kiszolgálni pusztán a várható profit reményében: lásd Barátok közt, Aktív, a magyar TV reklámok zöme...
Szerintem kell és lehet is azoknak, akik értenek hozzá olyan munkákat csinálni, amik egy színvonal felett vannak. Igaz, ezt sokszor a megrendelô megakadályozza. Egyébként ha Bécsben sétálok az utcákon vagy Budapesten, és nézem az üzletfeliratokat, elborzasztó a különbség. És nem igaz, hogy itt csupa kretén él, ha rengetegen is vannak.

scorpioscorpio 2010.08.04. 09:51:14

@Zak: Ha a megbízó tudja h mit akar, mi a célja egy kampánnyal, pl legalább annyit eladás v/és image....abszolút meghatározható a célközönség és az elérés módszerei és vizualitása...a tapasztalatokon kívül azért vannak mérések is:-) és az ár is meghatározható, de ha úgy nem jó akkor mondhat budget-et:-) nem árt árt egy vmi előnyös tulajdonsággal rendelkező termék sem...ha nem az akkor is meg lehet oldani de az tuti h időbe és pénzbe kerül a gond itt van alapvetően!!
idézet:"Nyilvánvalóan sokat fogunk marketingre költeni. Mert az gondoljuk a
termék eladja saját magát."
Jim Allchin, Microsoft
a legszebb amikor vki eladást és image-t is akar és országos kampányt és "mindenkit" elérni de havi 2 millából...:-) és nem érdekli h egy mzg területből átminősített lapályon több száz tök üres telek, sem kimérve, sem közmű sem infrastruktúra..stbstb...NEM KELL SENKINEK 12 MILLÁÉRT /DB: de szerinte ez mindenkit érdekelhet és havi 2 milla a média...weboldal NEM!!! sokba kerül:-) ajaj, tuti h mi vagyunk a hülyék???

scorpioscorpio 2010.08.04. 09:55:59

Miért van az h jó pár évvel ezelőtt az ügyfél megbízott bennünk, persze humorosan fővesztés terhe mellett, elfogadta a javaslatokat, mondjuk partner is volt:-) ...3 hét alatt el lettek adva a lakások 70%-a...de egy hónap nagyon nagyon sok millába került mint médiamegjelenés, de működött!!.. a cég sem tűnt el az országból...működik.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.04. 10:20:45

Az esetek zömében az ügyfelek elgondolásaival szembemenni, olyan, mint széllel szemben vizelni...

Talán a legszebb egy logo volt, amit az ügyfél Wordben tervezett, középen egy clip-artos madár, alatta-felette más-más Wordos betűtípussal és mérettel(!) a szöveg. Mivel nagyon odavágott a kinézete, a grafikusunk csinált n+1 verziót, de az ügyfélnek a sajátja kellett. (egy nemzetközi piacon értékesített termékről beszélünk). Pár nap küzdelem után feladtuk és az került minden prospektusra, termékre és dobozra. Adta az ívet... :-)

firg_firg 2010.08.04. 10:25:33

Az itt a baj, hogy az iskolaban megtanuljatok, hogy milyen PROFIN lehetne ezt az egészet csinalni, aztan kikerültök az életbe és szembesültök a magyar valosaggal, ahol erre rohadtul nincs igeny, és fizetni sem akarnak érte.

Photoshop operator kell ide, nem kreativ.

scorpioscorpio 2010.08.04. 10:34:44

@firg_firg: Eredetileg iskolában nem ezt tanultam:-)... médiánál képeztek ki anno, még profin.Ügyféligény alapján lett ügynökségünk:-) később persze hozzátanultunk:-)és profikat vettünk fel kollégáknak.az tény h igazi és egyedi kreatívra és a szokásoson felüli, spec médiára/kommunikációra /pl PR / nem mernek vállalkozni, pedig megérné:-) az undorító amikor a persze ingyenes tanácsadás és tervek után megversenyeztetnek és a saját médiakoncepcióddal találkozol, csak más cég adta ki, munka nélkül, de olcsóbban és még olcsóbbat akarnak...sufnituning szintű, "otthoni" elérhetőségű "profi" ügynökség "ajánlata" alapján". Édes mikor egy új kreatív és webes "cég" weboldalán lévő referenciák közül mindet más cég v vállalkozó készítette:-)v hogy sajátot láttunk viszont:-)

errrrrrrrrr 2010.08.04. 10:35:28

@Zak:
mint ahogy egy ügynökség is hozzáértőkből áll. akik ismerik a piacot, a célcsoportot, a terméket és a legjobb tudásuk szerint javasolnak megoldásokat. vagy szerinted ez nem egy szakma? ügyfél e vagy?

Hátezmármi (törölt) 2010.08.04. 10:41:47

@scorpioscorpio: Mi már nem is voltunk hajlandóak részt venni versenyeztetésben. Majdnem annyit dolgozol egy normális tervvel, ami alapján csak eldöntik, hogy megkapod-e a munkát, mintha magát a munkát csinálnád.

Mutattam rengeteg referenciát a csapágy-gyártótól a munkaruházati cégig, mondtam, ha ebből nem látják, hogy dolgozunk, akkor felejtsenek el minket.

Az külön szép volt, amikor a tulaj unokaöccse a mi (és a többiek) tervei alapján csinálta meg az oldalt.

scorpioscorpio 2010.08.04. 11:13:52

Nem nagyon látok itt ügyfélverziót...:-)Egyik utsó sztori: egész évre elejétől lefoglalt óriásplakik, szerződéssel, kedvezménnyel!!!Év közben x hónap 30-án!! az ügyfél közli h elsejétől tovább nem kéri...és több telefon után sem érti h miért nem megy a dolog így... meatingen kiderül, h frissen végzett új marketinges kollégát vettek fel...aki tanácsokat osztogat...új kreatívos céget is választott, azóta meg lehet nézni a kreatívot, a weboldalt, és az eredményeiket, fent van a weboldalon az eladási stati...de a saját 0 kilométeres "marketinges" biztosan többet tud!!!
...bement "okosan" - közvetlenül - több médiába, ahol el is adták neki azt amire pont nincs szüksége!!! viszont "olcsóért" :-) Csak így tovább:-)Egy építésznek nem biztos h értenie kéne a médiához, de egy önjelölt marketingesnek talán...:-)

scorpioscorpio 2010.08.04. 11:20:52

@Dersu Uzala-38: ez a kedvenc!!! ... van h utólag derül ki h van "ismerős" és verseny volt...és h tanácsolták h versenyeztessen...
ismerős s sztori: családi barát megoldja a weboldalt, pár hónap után mégiscsak felhívott...pont kétszer annyiba került neki ezután:-)másik: imádom h valaki elb...a cég weboldalt és hozzuk rendbe:-) elsőre is lehetett volna jót csinálni.Ja, h a tesó tud weboldalt gyártani??? idézem: 18 éves és a számgépen ül állandóan .....
de az msn-en és a FB-on:-) Még egy Joomla is kifog rajta:-) Logo: mi az??? kész van: miért nem találjuk a neten??? no comment, v igen? Talán be kéne fizetni a díjakat:-) ..ja és ki fogja látni ezt??? talán optimalizálni is kellett volna...Elutasítják a startlapon?? vajh miért is??? ennyit a sufnituning-ról...

Zak 2010.08.04. 11:54:16

@errrrrrrrrr: az autószerelő nem JAVASOL megoldást, mert a megoldás a probléma ismeretében adott. Nem mindig, de az esetek nagy részében. Egy reklámügynökség esetében pedig egy adott feladat millióképp megoldható. Ezért nincsenek egy autószerelőnél kreatívok, ügynökségnél pedig igen. Ez a különbség, ezt próbáltam kiemelni, és ezért nem jó a példád - szerintem. Egyébként egyetértek hogy a kliensek hülyék :)

scorpioscorpio 2010.08.04. 12:14:20

@Zak: Bocsi de autószerelő vagy v ügynökséges?? 3 hetes új szalonautómat anno két napig nézegették a szakszervízben mert csak úgy leállt menet közben:-)
A célközönség ismeretében sem a kreatív sem a médiamegjelenés nem is lehet nagy rejtély és alapjaiban eltérő, Mo.-on az "elérés" elég könnyen meghatározható...a kreatív pedig a feladat ismeretében max vizuális v gyártástechn. különbség de az átlag ügyfél nem a nemzetközi kreatívosokat tudja megfizetni, kvázi az sem sok millió, nagy truvájt pár százezer ft-ből nem lehet...sem szakember sem tech. lehetőség sincs és nem is igénylik:-) anyagilag nem tehetik meg...aki nem multicég az nem fog művészeket alkalmazni...és sztárokat sem!!! ...v nem elég bátor az egyediséghez:-) lásd anno a tuti jó kis kedvencem: a Peugeot városban állat-jellegű figurákkal, majom, farkas stb. no ez tényleg nem a párszázezres "kreatív":-) de nincs is rá szükség...mindíg. ..és attól kezdve kis különbségekkel hasonló, max színvilág, és stilus lehet a különbség de mivel ALAPVETŐEN a termék határozza meg:-)a célközönségét a célközönség szoc és egyéb "állapotát" és pl vásárlási képességét ismerve ez sem akkora szórás:-)
Igazad van, nekem nagyon tele a hócipőm az "ügyfelekkel"

De azzal is akik "művészkednek" és akkro baromi nagy rejtélynek állítják be a kreatívot:-) ...és nyilván nem az állandó és unalmas "közízlés" követéséről beszélek hanem a tökéletesen belőhető célközönségről!! ..és annak eléréséről.
Frankó, lehet h egy igazán jó autószerelőnek több kreatívitás kell:-)v ez csak nekünk nem okozott gondot anno:-) lehet h friss és jó volt a csapat:-) ???

Zak 2010.08.04. 12:29:44

@scorpioscorpio: dolgoztam a Kirowskinál programozóként, egyébként gépészmérnök vagyok :)

pastel 2010.08.04. 12:55:50

@Zak:

Nem azért kellenek kreatív szakemberek, mert több megoldás van, és különbözô ízlések, hanem mert egyrészt vannak technikai, szakmai paraméterek, amihez érteni kell, másrészt nem mindenkinek van érzéke és tehetsége, hogy vizuálisan megjelenítsen dolgokat. És ezt is sok megrendelô elfelejti.

scorpioscorpio 2010.08.04. 13:41:14

@Zak: Végre vki úgy mond véleményt h releváns tapasztalata van mindkét témában : - )ez korrekt!!

Érzék és tehetség, a technika megtanulható, hidd el, "beletanultam":-) jó kampányos minden területhez ért, kicsit a kampányon és a médián kívül, főleg saját érdek h a kreatívos és gyártási kollégáktól ne kérjek olyat amit nem lehet, bár néha előfordult és az is h mégiscsak lehetett:-)ezért jó is h nem vok "szakember"...nem kötnek kényelem, szokások és technikák, de rutin már igen:-)
"Elmesélem" a kollégának h mit szeretnék látni...jó beszédkészséggel áldott meg a sors, és jó prezikészséggel:-)Őt meg jó képzelőerővel:-)
Legutóbb egy különleges majdnem rajzfilm, majdnem 3d-snek tűnő-szerű-technikás-térben perspektivikusan mozgó stbstb...pl "Utub"-ra v weboldalra felrakható külföldi cuccost láttam a web2-ről:-) és azt mondtam h nekem ilyen kell a saját új cégünkre, másodpercenként szültük, meg soha nem csináltunk ilyet, elemezem az eredetit, és h mivel és hogyan azt nem tudom de órákig ültünk és beszéltük és javítottuk, és néztük és a végén csak az lett a 15mp-ben amit akartam vizuálisan! a vad tiltakozások ellenére. Jó a kolléga...:-)
Elvileg 2 perc az eredeti, de mi 15 mp-ig bírtuk:-) a magyar net és gépek sem bírnának el többet :-)
süti beállítások módosítása